CCOO de Industria | 19 abril 2024.

Manifestación Conxunta en Galicia por un CONVENIO XUSTO no sector das CONSERVAS DE PEIXE

• Vilagarcía de Arousa. 18 de decembro de 2021.

CCOO de Industria, xunto cos sindicatos CIG e UXT- FICA, organizaron unha mobilización conxunta esta mañá en Galicia para esixir á patronal un acordo xusto no sector das conservas de peixe. Miles de traballadores e traballadoras apoiaron as mobilizacións en Vilagarcía de Arousa (Pontevedra) para pedir condicións laborais dignas.

18/12/2021.

Manifestación Convenio Conservas Peixe - Vilagarcía de Arousa 18-12-21

Ás 11:00 comezou a manifestación na Praza Ravella, municipio de Vilagarcía de Arousa, e finalizou na Praza de Galicia. Coa campaña que iniciou CCOO de Industria hai meses #PescarDerechos os sindicatos piden estabilidade no emprego, fortes incrementos salariais e unha cláusula de garantía salarial ao IPC, ademais de acabar coa discriminación salarial que sofren as mulleres, a pesar de realizar traballos de igual valor que son realizados maioritariamente por homes no sector. Tamén esixen máis dereitos e permisos para poder conciliar a vida laboral e familiar.

“Dende CCOO de Industria témolo claro. A patronal só reacciona cando se lle presiona. Por iso, dende hai tempo vimos propoñendo ao resto de sindicatos na mesa a necesidade de implementar conxuntamente un calendario de mobilizacións e paros que comezan hoxe”, manifesta o sindicato.

Os traballadores e traballadoras do sector plasmaron esta mañá en carteis e pancartas o seu rexeitamento e o seu enfado pola situación actual no sector, agravada pola pandemia pola Covid-19. O sector lembra que, durante os meses de confinamento, non deixou de traballar para abastecer á sociedade día a día, e por iso esixe agora que se valore ás persoas traballadoras con condicións dignas e xustas. Algunhas das pancartas denunciaron o seguinte: “PRECARIEDADE LABORAL, DESIGUALDADE, DISCRIMINACIÓN SALARIAL”.

Os sindicatos levan case un ano negociando o convenio colectivo estatal de conservas de peixe e, con todo, o acordo non avanza, condenando aos 30.000 traballadores e traballadoras do sector a unha precariedade constante.

“O sector das conservas de peixe é un dos que ten as peores condicións salariais de toda a cadea alimentaria, isto unido á insoportable temporalidade e á inaceptable discriminación salarial que sofren as mulleres, fan que as xustas reivindicacións oíronse hoxe de novo con toda claridade”, afirma o sindicato.

CCOO de Industria asegura que as mobilizacións non cesarán ata conseguir que o acordo teña condicións dignas e xustas: “Imos protestar, reclamar e esixir un acordo xusto no sector de conservas de peixe. Non pararemos de loitar ata conseguilo”.

As principais demandas de CCOO deben ser asumidas pola Patronal. Algunhas delas son:

-Estabilidade laboral. É necesario acabar coa alta temporalidade incluída a de ETT, s. Polo menos o 85% do persoal debe ter un contrato indefinido (fixo ou descontinuo).

-Fortes incrementos salariais e cláusula de garantía salarial ao IPC. Mellorar substancialmente o poder adquisitivo dos traballadores e traballadoras.

-Poñer fin á discriminación salarial contra a muller. Equiparación salarial automática do grupo 5 co grupo 6 e modificación do sistema de clasificación profesional onde os niveis salariais atópanse entre postos de igual valor.

-Máis dereitos e permisos para poder conciliar a vida laboral e familiar e crear unha licenza retribuída para atender ou acompañar aos nosos familiares dependentes ao médico.