CCOO de Industria | 19 abril 2024.

Nova jornada formativa "Intervenció sindical enfront de les mútues" en Comarques del Sud.

Hui més de 150 delegades i delegats, de les Comarques del Sud i Centrals, assisteixen a la jornada formativa organitzada per CCOO Indústria PV. La jornada s'ha desenvolupat de manera presencial i telemàtica.

06/05/2022. CCOO d'INDÚSTRIA PV
    El compañero Felipe Trigueros junto con Rafa Lopez ( secretario general del SI CCOO de Industria PV en comarques centrals)

La jornada ha sigut impartida per Felipe Trigueros, antic responsable de Salut Laboral d'Indústria en la CONC. L'objectiu d'aquestes jornades és millorar la capacitat d'intervenció en la salut laboral per part de Comissions Obreres en els centres de treball i dotar la representació sindical de les eines necessàries per a l'acció sindical.

Des de la publicació de la Llei 35/2014, les mútues s'han convertit en un intermediari entre el sistema públic i les persones treballadores, però té una marcada posició de part i encara que legalment tenen l'apel·latiu de col·laboradores de la seguretat social, continuen fent honor al seu cognom original de patronals.

La falta de reconeixement de l'origen laboral dels danys a la salut, de les altes indegudes, del control de les IT per contingències comunes o dels reposos preventius, són algunes de les denúncies generalitzades de les persones treballadores que han d'acudir a les mútues. Conéixer els drets que assisteixen a les persones treballadores i els mecanismes de reclamació associats a les seues queixes és essencial per a destapar l'objectiu i evident subregistre de danys a la salut que s'hi oculten.