CCOO de Industria | 28 marzo 2024.

CCOO es nega a signar el conveni de Lear Corporation perquè comporta un pas enrere en les condicions salarials

El nou conveni tindrà una vigència de 4 anys, com el de Ford, i imposa una congelació salarial inassumible. Des d'Indústria CCOO PV, alertem respecte a l'extensió d'aquestes pràctiques en el sector “entrarem en una voràgine de millora dels marges de les empreses a costa de la destrucció dels drets conquistats durant molts anys, cosa que un sindicat de classe no pot consentir”.

01/08/2022. CCOO d'INDÚSTRIA PV
    Sección Sindical Lear Corporation

CCOO denuncia l'extensió de la rebaixa salarial pactada per la multinacional Ford per acondicionar l'arribada dels vehicles elèctrics en la planta d'Almussafes. Comissions Obreres ja es va oposar a aquesta rebaixa d'ingressos per a la plantilla, que va ser acordada amb el principal sindicat en l'empresa. Ara altres empreses proveïdores de Ford pretenen implantar les mateixes condicions que el seu client principal.

Context

Lear Corporation és una empresa estatunidenca del sector de l’auto, fabrica seients i sistemes elèctrics per a automòbils, que compta amb una plantilla de més de 250 persones treballadores. La planta està situada en el polígon d'Almussafes i és una de les empreses proveïdores de la multinacional Ford.

Seguint aquesta estratègia de la por, la Direcció de Lear Corporation va plantejar en la negociació del conveni col·lectiu una inassumible pèrdua de poder adquisitiu, i va hipotecar la plantilla amb aquestes condicions durant els quatre anys de vigència.

La representació sindical de CCOO en el Comité d'Empresa de Lear Corporation rebuja el plantejament patronal argumentant que “no totes les persones treballadores tenen els salaris que cobren en Ford i convenis amb 4 anys de congelació salarial ens porten a una crisi major, a un empobriment de la plantilla. En breu ens costarà diners anar a treballar,a més, que moltes famílies ja han vist la seua economia minvada després de diversos anys d’ERTO i no podran resistir aquestes condicions salarials”.

CCOO s'oposa a aquestes condicions i no va subscriure el nou conveni col·lectiu perquè suposa efectes perversos en el futur de l'ocupació, en contemplar l'empobriment de la plantilla com a única solució possible.