CCOO de Industria | 8 mayo 2024.

Iniciem la negociació del Conveni del metall d'Alacant amb posicions molt enfrontades.

La recuperació del poder adquisitiu centrarà la negociació del Conveni.

27/03/2024. CCOO Indústria PV
    sectores industria Metal

Dimecres passat 20 va tindre lloc la primera reunió de negociació del Conveni del metall d'Alacant.

Des de CCOO marquem com a element central de la negociació la reparació de la pèrdua de poder adquisitiu que han patit les treballadores i els treballadors del sector a conseqüència de l'increment d'inflació d'aquests últims anys. Aquesta recuperació de poder adquisitiu es concreta en increments anuals del 6,55 % per als pròxims tres anys i una nova clàusula de revisió salarial millorada.

Els drets de conciliació, la subrogació obligatòria de plantilles, les millores i adaptacions en llicències i permisos, reducció de jornada, regulació de les guàrdies i reguardes, plus de treball per torns, millora dels sistemes d'incentius i salut laboral (protocols de seguretat davant de l'estrés tèrmic) el registre de jornada i igualtat són algunes de les millores reivindicades en les assemblees i que vam defensar com a essencials en aquesta primera reunió.

Per la seua part FEMPA va presentar una visió molt distorsionada de la situació del sector que va servir per a justificar una bateria de propostes molt allunyades de la visió de CCOO. Si bé no van concretar una proposta concreta d'increments sí van manifestar que la seua proposta serà inferior als acords marcats en l'AENC (que marca uns mínims d'increment del 3 % per a 2024 i 2025) eliminar la revisió salarial i introduir la compensació i l’absorció en el Conveni. Així doncs, i segons els seus plantejaments inicials, no sols no preveuen la recuperació de poder adquisitiu, sinó que aposten per l'empobriment de les plantilles. Per si això no fos suficient, plantegen incrementar les hores de flexibilitat fins a 175 anuals, limitar assistències a consultori mèdic i permisos per malaltia crònica de familiars, supressió del complement d'antiguitat, limitar i reduir els complements per IT i ampliar les faltes i sancions.

Fins ahir 26 de març, a les 21.00 hores, FEMPA no va enviar les seues propostes en un document, cosa que ha demorat fins hui la preparació d'aquest comunicat. Des de CCOO volem traslladar a FEMPA una reflexió: La competitivitat de la indústria d'Alacant passa per millorar la qualificació dels treballadors, per l'estabilitat de l'ocupació i per oferir condicions de treball atractives que puguen mantindre i captar per al sector capital humà que aporte valor afegit en aqueix camí la patronal podrà comptar sempre amb la nostra organització. Les pèrdues de drets i la contenció salarial en un context de creixement econòmic i generació d'ocupació en xifres rècord, ni està justificat ni ajudarà a fer atractiu el sector. Necessitem reconduir aquestes posicions inicials i apostar per la recuperació del poder adquisitiu com a element nuclear de les negociacions, no podem avançar sense abans curar ferides passades.