CCOO de Industria | 26 abril 2024.

Signat el IV Conveni col·lectiu de forn, pastisseria de la Comunitat Valenciana

El nou conveni tindrà una vigència de 3 anys, des de l’1 de gener del 2022 fins al 31 de desembre de 2024.

10/06/2022. CCOO d'INDÚSTRIA PV
    .

Després del principi d'acord aconseguit el passat 26 de maig entre, CCOO Indústria, FICA UGT i les patronals COPPAVAL, FAPPCOVA i FEDACOVA, i amb la ratificació dels delegats/ades del sector de forn i pastisseria en assemblea celebrada en els locals de CCOO València, el Conveni col·lectiu de forn i pastisseria de la CV ha sigut signat per totes les parts el passat 6 de juny.

Els termes de l'acord aconseguit són els següents

• Vigència: 3 anys, des de l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2024
    • Increments:

- Any 2022:  4 % d'increment salarial i efectes des de l’1-1-22. (Els endarreriments generats s'abonaran dins del mes següent a la publicació en el DOGV dels nous valors. Les empreses de menys de 50 treballadors/es podran fraccionar l’abonament d’aquests endarreriments, fins a tres pagues.)

- Any 2023: 2,1 %

- Any 2024: 2 %

• Clàusula de revisió salarial: Es millora substancialment la clàusula que hi ha, eliminant els límits, automatitzant l'actualització de salaris i eliminant el risc que la clàusula puga actuar en negatiu.
    • Nous drets per a les treballadores i els treballadors en matèria d'organització del treball, que seran d'especial utilitat per a les treballadores i els treballadors dels sectors industrialitzats inclosos dins del Conveni col·lectiu i que facilitaran la negociació de sistemes d'incentius en totes les empreses i, en particular, en les industrials.
    • Es millora substancialment el Conveni col·lectiu amb noves regulacions per a teletreball i treball a distància, igualtat i conciliació vida laboral/familiar, registre de jornades, informació sobre vacants indefinides per a eventuals i fixos discontinus i adaptació normativa.

Pots accedir al text firmat del Conveni col·lectiu fent clic  ACÍ